Je kent de beelden vast wel van een raketlancering: 10,9,8……3,2,1, de raket gaat de aarde verlaten. Dat kost veel kracht, in het begin gaat het langzaam en dan steeds sneller. Eenmaal losgekomen is de Sky letterlijk geen Limit.

Zo is het ook met Personal Branding. Bewust je zelf profileren begint met zelfonderzoek: wat zijn mijn passies? Wil ik dit wel doen en voor die passies gaan?

Vaak laat je zekerheden los. Zoals die geweldige Annemieke Bakker.

Zij was een succesvolle advocate bij verschillende kantoren maar koos voor het bestaan van een clown. Weg riant salaris, zekerheden, onthutsende collega’s achterlatend. Ze is nu weer succesvol bij Globalclowning.com en bovendien intens gelukkig (verklaarde ze onlangs op Radio 1) als ze met haar werk mensen écht kan raken.

Loskomen – en Personal Branding- vraagt om
1)  Moed
2)  Zelfonderzoek
3)  Energie
4)  Realisme

De eerste drie spreken voor zich. Je hebt moed en durf nodig om jezelf onder een vergrootglas te leggen. Vaak werken mensen aan de droom van iemand anders en vergeten hun eigen dromen en wensen. De tegenprestatie bestaat uit schijnzekerheid en gevoel van veiligheid. Maar je mag ook reëel  zijn. De Tour de France ga je echt niet winnen.
Je hebt ook moed en durf nodig om je droom te vervullen. En dat kan heel goed in je huidige baan zijn.
Diegenen die deden, kijken achterom en zeggen: ‘Dat had ik eerder moeten doen’.

Als je echt werk wil maken van Personal Branding kan ik je de tweedaagse training Persoonlijke PR aanraden van Sandra Planjer, Ingrid Schroder en Ivan Bartholomeus. Deze is bedoeld voor werknemers maar ook ondernemers. Kijk voor meer informatie op Persoonlijke PR.

Door redactie