In een prachtige blokhut, gebouwd en verhuurd door twee Nederlanders, in het Reuzengebergte geniet ik van een welverdiende wintervakantie  en ach, moe van alle indrukken check ik ’s avonds toch nog even de e-mail. ‘De felicitaties vliegen de Ipad uit‘. De blog met als titel Stop met Social Media op de Ondernemer.nl die ik eerder schreef, is het meest gelezen in 2013! Hoewel ik me had voorgenomen niet te Twitteren, te Facebooken, te Linkedinnen moet ik toch mijn social media motor aanzwengelen.

Verschillende hechte en minder hechte relaties sturen me felicitaties. Onmiddellijk bedank ik ze. En, ik wil het uitventen, de wereld laten weten dat ik goed kan schrijven, dat ik een prijs heb. En dan is daar het oer-Hollandse stemmetje: ‘Opschepper, doe normaal, doe eens bescheiden, wat denken ze van je’. Die reflex raak ik niet kwijt. Ingepeperd door een calvinistische vader en een klimaat waarin uitblinken werd beloond met een (ont)nuchtere blik. “Haal eerst maar hogere cijfers,” hoorde ik als tiener toen een betaalde voetbalclub op bezoek kwam.

Personal Branding bescheidenheid
Personal Branding gaat niet over opscheppen, maar ook niet over bescheidenheid. Wel over bewust zijn van je kwaliteiten en talenten. Mag de wereld dat weten? Ja! Bewust jouw Brand inzetten gaat je verder helpen in je carrière, je zoektocht naar klanten of het vinden van die droombaan. En misschien win je er ook nog een prijs mee.
Laat me weten als ik je kan helpen jouw merk in de markt te zetten: ivan@brandmeup.nl.
Of een tweet kan ook want stoppen met social media kan ik toch niet.

Door redactie