Iemand zei onlangs tegen me: “Je moet je profielfoto eens vernieuwen, ik kijk al 2 jaar naar dezelfde foto”.  Nou vond ik mijn profielfoto op Linkedin, Pinterest, Twitter en Facebook best okay, maar ze had wel een punt. Het is sowieso goed om eens een nieuwe foto te plaatsen. Het is aanleiding voor contacten om er op te reageren. Maar de belangrijkste reden is simpeler. Je bent veranderd! Bij mij: wat grijze haren, wat diepere wallen, de scheiding hakte er op in.


Oude profielfoto uit 2010


Nieuwe profielfoto!

Het is verleidelijk om in het kader van je personal branding die ene foto die zo goed gelukt was te blijven houden. Maar het overkomt me regelmatig dat als je in iemand in het echt ontmoet, die persoon er toch behoorlijk anders uitziet dan op de foto. Personal Branding staat en valt met authenciteit, eerlijk naar jezelf én naar anderen.

Je hoeft niet na ieder bezoek bij de kapper een nieuwe foto te plaatsen, maar een realistische blik van jezelf voorkomt teleurstelling bij je contacten. En die eerste indruk in real life kun je geen tweede keer maken.

Door redactie