Kies de juiste slogan en de klant kiest jou. Was zaken doen maar zo simpel. En toch zit er kern van waarheid achter deze gedachte. Bedrijven en ondernemers die er in slagen met een treffende slogan de juiste snaar te raken bij potentiële klanten hebben meer kans op succes. Het is schieten met hagel versus gericht afvuren.
Een goede slogan blijft je bij als een aanstekelijk liedje. Hoe je komt tot een goede slogan, leest u hier en ik geef 20 voorbeelden van slogans van grote Nederlandse bedrijven. Ook 20 internationale slogans staan onder deze blog. Opvallend in de zoektocht naar goede slogans is dat bedrijven en organisaties redelijk snel wisselen met een slogan. Met een nieuwe marketingcampagne volgt meestal een nieuwe slogan. Zo tellen we bij Heinz er de afgelopen jaren 15. Coca Cola heeft er 65 en shampoofabrikant Andrelon 4.
5 regels voor juiste slogans
- Hou het zo simpel mogelijkNee, één woord is zelden genoeg. Gebruik keywords die direct met je business te maken hebben of in je mission statement staan.
2. Zorg dat ie kleeftSommige slogans weten we jaren later nog steeds. Denk aan Heerlijk, Helder, Heineken. De alliteratie plakt aan onze hersencellen. Hij is sterk, simpel en snel.
3. Maak ‘m onderscheidend In een dichtbevolkte diensten- en productenmarkt als de Nederlandse wil je jezelf onderscheiden van de anderen. Een creatieve en originele slogan is een sterk wapen hier.
4. Geef een positieve draai Je spreekt de klant aan in de taal die hij spreekt. En zeg wat hij horen wil. Dus jij hebt de oplossing of beleving waarnaar hij op zoek is.
5. Blijf bij je merk De beste slogans geven lading aan je merk. Is transparantie een kernwaarde? Dan ben je Glashelder. Juist van Interpolis.
40 voorbeelden van treffende slogans